Na drie weken, 17 december 2011

31-07-2012 23:21

Na al een paar keer een aanzet gemaakt te hebben, dan nu een beginnetje, naar ik hoop.

Er waard een waar monster in mij rond en het heet het Boze Kind. Een verwoestende kracht. Een verwend nest die, als ze haar zin niet krijgt dreigt met de meest destructieve gevolgen. Automutulatie, pillen slikken (ook bestellen; wat een frustratie!) gevaarlijke autoritjes maken, dingen kapot gooien, schelden, tieren en nóg meer lawaai maken. Dit monster is tot moord in staat, zondermeer.

Het verdringt het Kwestbare Kind. ‘Wat jij?’ stommeling! ‘Heb je soms ook iets te melden? Je kunt achter in de rij plaatsnemen en misschien, heel misschien kom je ooit aan de beurt. Maar nu neem ik alle ruimte die ik pakken kan. En die, o zo gewenste Gezonde Volwassene zal ik laten weten, dat er niet met mij te sollen valt. Want, wat heeft die nou helemaal meegemaakt? De betweter. Daar ga ík niet mee in zee. Ik zal mijn uiterste best doen om die idioot te dwarsbomen, zodat ie zeker weten, jou niet kan bereiken. Misschien lukt het me om die dwaas voorgoed uit te schakelen. Wat haat ik die zot!’.

En ik, als geheel, lijd onder dat Boze Kind en vrees er never nooit vanaf te komen. Hij heeft sowieso het heft in handen, het is onkruid dat zich niet laat verdelgen.

 

Een voorbeeld. (zat. 17 dec.)

 

Gebeurtenis:

Het schiet me te binnen dat we vergeten zijn om Primolut te vragen bij de huisarts voor Teske.

 

Gedachten:

Ons uitje hoeft nu niet door te gaan. BK - KK

Annuleren die hap! BK

Niet te doen met een ongesteld kind, dat niet kan zwemmen. Dat geeft alleen maar chagrijn. BK

Onze eigen rotschuld. BO - BK

Dit komt niet meer goed, we zijn hoogstwaarschijnlijk te laat en het is nog weekend ook!BK/KK

Desnoods ga ik maandag niet naar therapie om de hele dag op jacht naar Pr. te gaan. KK - GO

Nee, het moet nu. BK

Vandaag is de laatste kans op succes. GO

Ik ga de huisartenpost bellen. GO

Die zullen me niet helpen met zo’n flauwekulletje. KK

Ik kap ermee. BK

Wil er niet zijn, nergens! BK

Laat Lief het maar opknappen, zij is het tenslotte ook vergeten aan de huisarts te vragen van de week. BK

Ik zit op het randje van paniek en kan niet meer normaal denken. KK

 

Gevoel:

BOOS, cijfer 99

 

Gedrag:

Naar bed om de controle over mijn boosheid te houden met pillen en om te kunnen ‘verdwijnen’

Boos worden op Lief: ’Rot maar op”

Gevecht om niet te gaan gooien met dingen.

 

Nou, als dit niet hét bewijs is van een oersterk woest kind, kan ik er talrijke aan toevoegen die nog overtuigender zijn. En dit Kind wil nooit meer zwijgen!